Köpvillkor

SeeOcean.se är en webshop i PemoNova AB org.nr 556835-2909

Priser
Moms ingår med 25% i samtliga priser.
Priser anges i SEK.
För produkter som ingår i olika kampanjer gäller priserna under aktuell kampanjperiod.

Fraktkostnader 
För privatpersoner och företag:
För beställningar som levereras inom Sverige så tillkommer endast en enhetsfrakt om 79 kr (inkl. moms) och leveransen går till ett utlämningsställe nära dig, varubrev direkt till dig.
Fraktkostnad till Danmark och Finland är 185 kr (inkl. moms).
Endast för företag i Sverige:
Till företag i Sverige erbjuds även direktleverans till en kostnad av 152 kr + moms.

Avgifter
Vid betalning med banköverföring/swish/bankkort/kreditkort tillkommer inga övriga avgifter.
Vid betalning med Qliro Faktura 14 dagar tillkommer inga övriga avgifter. Avgifter för delbetalning och övriga alternativ framgår vid utcheckning.
Användarvillkoren Qliro one  https://assets.qliro.com/terms/fi/sv/terms/1/user_terms.pdf

Leveranstid
Vår strävan är att leverera din order så snabbt som möjligt. Om det du har beställt finns i vårt lager så skickar vi din beställning i normala fall inom 24 timmar. Detta gäller under förutsättning att nästkommande dag är en vardag. Om varorna inte finns i vårt lager, levererar vi i normala fall inom 5-8 arbetsdagar. För Gotland, Norra Sverige och övriga norden tillkommer någon transportdag.

Postpaket
Vi levererar din beställning med PostNord, DHL eller DB Shenker . Du hämtar paketet på ditt utlämningsställe när du har tid. För mindre försändelser använder vi Varubrev (Postnord) med leverans direkt hem till dig.
För att minimera antal frakter och leveranstid kan leveransen ske direkt från någon av våra underleverantörer i Norden. Vi meddelar dig om det blir aktuellt. Din kostnad för frakten påverkas inte.

Köpvillkor
För svenska kunder sker betalningen med Qliro faktura/delbetalning/konto, Swish, direktbetalning med Visa, Mastercard eller American Express.
För Danska och Finska kunder sker betalningen med Qliro direktbetalning med Visa, Mastercard eller American Express.

Information om ångerrätt
Enligt Lag (2005:59) om Distansavtal och avtal utanför affärslokaler har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du ska kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Vid retur eller byte skall du kontakta PemoNova AB för information om hur du går till väga. PemoNova AB återbetalar pengarna för varan/varorna till dig inom 14 dagar från att vi fått tillbaka dina returnerade varor. Kostnaden för returfrakten står du själv för.

  • Returrätten gäller endast om varan är i oförändrat skick.
  • Returrätten gäller inte för varor som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar såsom måttanpassade och egendesignade kablar.
  • Returrätten gäller inte för varor i FYNDLÅDAN.
  • Returrätten är ej tillämplig för företag.

Varan förpackas väl (lämpligen i samma emballage som den skickades från SeeOcean.se), eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Varor som returneras mot postförskott kommer ej att lösas ut.

Returadressen är: PemoNova AB Utsiktsvägen 26, 434 91 Kungsbacka. Var noga med att bifoga en kopia på fakturan alternativt ett följebrev med dina kontaktuppgifter.

Om vi får tillbaka paket som ej blivit uthämtade förbehåller sig PemoNova AB rätten att debitera kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnader på totalt 195 kr.

Reklamationer
Är levererad vara felaktig eller skadad kan du reklamera den. Kontakta SeeOcean.se för information om hur du går tillväga, kundtjänst: order@seeocean.se

Reklamationsrätten är enligt Konsumentköplagen 3 år.

Fakturan du får är ditt garantibevis. Alla våra produkter har minst 1 års garanti. Garantin omfattar ej transportkostnader. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.
Har du som kund fått en produkt fellevererad eller en produkt som är trasig, står SeeOcean.se för returkostnaden. Kontakta då oss för instruktion om hur returen ska ske.

Transportskada
Vid transportskadad leverans, kontakta kundtjänst för vidare hantering. Om skadan på paketet syns utvändigt vid utlämning, vill vi att utlämningsstället skrivet ett intyg på skadan som du får med dig och som kan skickas till oss vid hanteringen av skadan.

Reservation
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt att artikel kan utgå ur sortimentet. Av tekniska skäl kan färgerna på hemsidan avvika något från verkligheten. Vi reserverar oss för eventuella pris- och korrekturfel.

Personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. SeeOcean.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till annat syfte än att genomföra ditt köp.
Läs mer om vår 
integritetspolicy.

Saknar du någonting?
Vi har tillgång till avsevärt fler artiklar än vad som visas i webshopen. Om du saknar någonting eller känner dig osäker på vilken produkt du ska välja, så tveka inte att höra av dig. Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig till ett lyckat köp.